Vzdělávání zaměstnanců
Semináře pro zaměstnance (prezenční, online)
Veřejná správa ČR
Vzdělávací program vás provede systémem a fungováním celé Veřejné správy ČR, je nápomocen zaměstnancům institucí veřejné správy, s důrazem na ty, působící v územní samosprávě, prohloubit znalosti vztahující se k jejich práci, zkvalitnit jejich provázanost a rozšířit potřebné informace.
Asertivita a asertivní jednání
Co je to asertivita a její pozitivní chápání, příčiny vzniku a jejich zvládání, principy asertivního jednání, emoční inteligence, asertivní práva a jejich aplikace v pracovním životě, klíčové asertivní techniky, řešení příkladů z praxe
3. Lektorské dovednosti – pro interní lektory, dle potřeby až 4 denní kurz.
Lektorské dovednosti
Pro interní lektory, dle potřeby až 4 denní kurz
Efektivní komunikace v podmínkách veřejné správy
3 dny, možno každý den zvlášť:
Základy efektivní komunikace úředníka
Prezentační dovednosti, veřejný projev, pravidla komunikace s médii
Krizová komunikace, techniky pohotových reakcí, sebejisté vystupování, nástroje komunikace s veřejností.
Mentorské dovednosti
pro interní mentory, 2 (až 4) denní kurz.
Diskriminace v pracovněprávních vztazích
Právní východiska zákazu diskriminace, přímá a nepřímá diskriminace, sexuální obtěžování, pronásledování, jaké máme možnosti se bránit, role ombudsmana, soudů, SÚIP a managementu organizace.
Prokrastinace
Jako výrazná a chronická tendence odkládat plnění (většinou administrativních či psychicky náročných) povinností a úkolů (zejména těch nepříjemných) na pozdější dobu, jako rizikový fenomén pro duševní zdraví, jak ji překonat a převzít kontrolu nad vlastním životem.
Psychohygiena (duševní hygiena) úředníka
Význam duševní hygieny, vymezení pojmu duševní zdraví, obecné předpoklady duševní rovnováhy, sebepoznání a metody sebepoznávání, jak můžete pečovat sama o sebe, životospráva z hlediska duševní hygieny, pohybové aktivity, výživa, odpočinek a spánek, denní režim a hospodaření s časem, pracovní prostředí z psychohygienického hlediska, sociální aspekty duševní hygieny.
Stres, syndrom vyhoření a základy relaxace
Stres jako rizikový faktor ohrožující duševní rovnováhu a jeho projevy, pracovní přetížení a stres, co se to vlastně s námi děje, příčiny a následky stresu, jak zvládat akutní a chronický stres; typické příznaky vyhoření, kdo je ohrožen syndromem vyhoření, jak se syndrom vyvíjí, kdo a co všechno vyhořením pracovníka trpí, projevy syndromu vyhoření, tělesné a psychické příznaky, vztahy, co pomůže nevyhořet, kde hledat pomoc.
Konflikty na pracovišti
Konflikty jako běžná a obvyklá záležitost ve firemní komunikaci, důvody vzniku konfliktů, typologie konfliktních stylů, strategie řešení konfliktů, proč je důležité umět řešit konflikty.
Etika a korupce v podmínkách Veřejné správy ČR
Společenské vnímání výkonu veřejné správy, etické kompetence, etika VS v ČR, etický kodex, etické výbory a etický audit, index vnímání korupce, platná právní úprava „korupce" a boje proti ní, možnosti boje jednotlivce proti korupci.
Legislativa – akreditované semináře
Přestupkové řízení „od A do Z“
akreditace MVČR
Problémový, agresivní klient a jeho zvládání
akreditace MVČR
Komunikační typy osobnosti, způsob jednání s jednotlivými typy; členění agresivního chování, metody posuzování agresivního chování, průběh agresivního jednání, signály jistoty a nejistoty, sebejisté vystupování, jak přesvědčit řečí těla, jak přesvědčit působivým projevem, jaké máme možnosti zvládání.
Řízení kvality v organizacích Veřejné správy ČR
Model CAF 2020 pro úřady územních samosprávných celků
vzdělávací kurz
CAF je prvním evropským nástrojem řízení kvality vyvinutým na míru pro veřejný sektor. Jedná se o obecný,
pochopitelný, dostupný a snadno využitelný model pro všechny organizace
veřejného sektoru. Zabývá se všemi aspekty výjimečnosti organizací, které
směřuje k neustálému zlepšování. Během 1 - 2 dnů vám předám své letité zkušenosti jak z aplikační praxe, tak i ze zavádění modelu cca ve 20 organizacích.
Implementace modelu CAF 2020
CAF je založen na předpokladu, že vynikající výsledky v oblasti výkonnosti
organizace, občanů/ zákazníků, zaměstnanců a společnosti lze dosáhnout
prostřednictvím vedení organizace, které řídí strategii a plánování, zaměstnance, partnerství, zdroje a procesy. Nahlíží na organizaci současně z různých úhlů. Jde o holistický přístup k analýze výkonnosti organizace. Pomohu vám tento nástroj řízení kvality zavést do podmínek organizace.
Implementace Společenská odpovědnost organizací (CSR)
Pojem společenská odpovědnost firem je českým překladem anglického výrazu Corporate Social Responsibility, pro který používáme zkratku CSR. Je vymezen jako dobrovolný závazek organizací/firem chovat se v rámci svého fungování odpovědně k prostředí i společnosti. CSR má dobrovolný charakter a zahrnuje ty činnosti, které organizace realizuje nad rámec zákonných povinností, ať již ve vztahu ke svým zaměstnancům, nebo ke společnosti a životnímu prostředí. Smyslem CSR je přispívat k udržitelnému rozvoji celé společnosti. Pomohu vám tento nástroj řízení kvality zavést do podmínek organizace.