Vzdělávání zaměstnanců
Semináře pro všechny zaměstnance (prezenční, online)
-
Seznam ke stažení ve formátu pdf
Témata prezenčních / on line vzdělávacích kurzů pro zaměstnance organizací
Veřejná správa ČR
Vzdělávací program vás provede systémem a fungováním celé Veřejné správy ČR, je nápomocen zaměstnancům institucí veřejné správy, s důrazem na ty, působící v územní samosprávě, prohloubit znalosti vztahující se k jejich práci, zkvalitnit jejich provázanost a rozšířit potřebné informace.
Asertivita a asertivní jednání
Co je to asertivita a její pozitivní chápání, příčiny vzniku a jejich zvládání, principy asertivního jednání, emoční inteligence, asertivní práva a jejich aplikace v pracovním životě, klíčové asertivní techniky, řešení příkladů z praxe
3. Lektorské dovednosti – pro interní lektory, dle potřeby až 4 denní kurz.
Lektorské dovednosti
Pro interní lektory, dle potřeby až 4 denní kurz
Efektivní komunikace v podmínkách veřejné správy
3 dny, možno každý den zvlášť:
Základy efektivní komunikace úředníka
Prezentační dovednosti, veřejný projev, pravidla komunikace s médii
Krizová komunikace, techniky pohotových reakcí, sebejisté vystupování, nástroje komunikace s veřejností.
Mentorské dovednosti
pro interní mentory, 2 (až 4) denní kurz.
Diskriminace v pracovněprávních vztazích
Právní východiska zákazu diskriminace, přímá a nepřímá diskriminace, sexuální obtěžování, pronásledování, jaké máme možnosti se bránit, role ombudsmana, soudů, SÚIP a managementu organizace.
Prokrastinace
Jako výrazná a chronická tendence odkládat plnění (většinou administrativních či psychicky náročných) povinností a úkolů (zejména těch nepříjemných) na pozdější dobu, jako rizikový fenomén pro duševní zdraví, jak ji překonat a převzít kontrolu nad vlastním životem.
Psychohygiena (duševní hygiena) úředníka
Význam duševní hygieny, vymezení pojmu duševní zdraví, obecné předpoklady duševní rovnováhy, sebepoznání a metody sebepoznávání, jak můžete pečovat sama o sebe, životospráva z hlediska duševní hygieny, pohybové aktivity, výživa, odpočinek a spánek, denní režim a hospodaření s časem, pracovní prostředí z psychohygienického hlediska, sociální aspekty duševní hygieny.
Stres, syndrom vyhoření a základy relaxace
Stres jako rizikový faktor ohrožující duševní rovnováhu a jeho projevy, pracovní přetížení a stres, co se to vlastně s námi děje, příčiny a následky stresu, jak zvládat akutní a chronický stres; typické příznaky vyhoření, kdo je ohrožen syndromem vyhoření, jak se syndrom vyvíjí, kdo a co všechno vyhořením pracovníka trpí, projevy syndromu vyhoření, tělesné a psychické příznaky, vztahy, co pomůže nevyhořet, kde hledat pomoc.
Konflikty na pracovišti
Konflikty jako běžná a obvyklá záležitost ve firemní komunikaci, důvody vzniku konfliktů, typologie konfliktních stylů, strategie řešení konfliktů, proč je důležité umět řešit konflikty.
Etika a korupce v podmínkách Veřejné správy ČR
Společenské vnímání výkonu veřejné správy, etické kompetence, etika VS v ČR, etický kodex, etické výbory a etický audit, index vnímání korupce, platná právní úprava „korupce" a boje proti ní, možnosti boje jednotlivce proti korupci.
Legislativa – akreditované semináře
Průvodce finančním hospodařením územních celků aneb jak sestavit rozpočet bez chyb a nedostatků
akreditace MVČR
Krok za krokem inventarizací majetku a závazků územních samosprávných celků
akreditace MVČR
Spisová a archivní služba
souhrnné školení - akreditace MVČR
Elektronické skartační řízení a jeho příprava, dopady evropské legislativy na výkon spisové služby
akreditace MVČR
Svobodný přístup k informacím versus ochrana práv osobnosti
akreditace MVČR
Vzdělávání vedoucích úředníků a vedoucích úřadů - obecná část
akreditace MVČR
Sociálně právní minimum
akreditace MPSV
Zákon o obcích
akreditace MVČR
Zákon o úřednících
akreditace MVČR
Přestupkové řízení „od A do Z“
akreditace MVČR
Správní řád v praxi
akreditace MVČR
Správní řád podle judikátů vysokých soudů
akreditace MVČR
Problémový, agresivní klient a jeho zvládání
akreditace MVČR
Komunikační typy osobnosti, způsob jednání s jednotlivými typy; členění agresivního chování, metody posuzování agresivního chování, průběh agresivního jednání, signály jistoty a nejistoty, sebejisté vystupování, jak přesvědčit řečí těla, jak přesvědčit působivým projevem, jaké máme možnosti zvládání.
Model CAF pro úřady územních samosprávných celků
akreditace MVČR
Řízení kvality na úřadě ÚSC
Manažerský audit
Posuzuji míru dosažení klíčových kompetencí vedoucích zaměstnanců, hodnotím osobnost zaměstnance podle jeho dominantních vlastností a jeho roli v realizačních týmech.
Model CAF pro úřady územních samosprávných celků
vzdělávací kurz